![dzień gier](/sites/default/files/styles/large/public/img/2022/18102022/18102022/nid2925/img20221018142909.jpg?itok=EJ8yZUSZ)
Czy wiesz, dlaczego Erno Nemeczek musiał wykąpać się w stawie? Jaki napis znajdował się na pieczęci Związku Zbieraczy Kitu? Dlaczego Czerwone Koszule próbowały odebrać bohaterom miejsce zabaw na Placu Broni?
Jeśli tak, śmiało możesz przystąpić do gry z uczniami z klas 5c i 5d. To doskonali znawcy książki Ferenca Molnara Chłopcy z Placu Broni. Przedstawiciele tych oddziałów przygotowali w domu gry planszowe związane z fabułą utworu. Zadania odnosiły się do wydarzeń, o których można przeczytać w lekturze. Jedna z gier w całości dotyczyła bitwy o Plac Broni, przygotował ją uczeń klasy 5c – Adam Janus. Rozgrywki odbywały się podczas dzisiejszych zajęć z języka polskiego.
Pozwoliły one piątoklasistom na powtórzenie wiedzy z lektury oraz pokazały im, że lekcje poświęcone literaturze nie muszą być nudne. Dodatkowo przekonali się oni, że zabawa również może być świetną okazją do nauką.
Dzień z grami planszowymi to kolejny etap realizacji innowacji pedagogicznej wprowadzonej przez nauczycielki języka polskiego: panią Kingę Cieniak, panią Magdalenę Prusek oraz panią Ewę Ślizowską. Innowacja ta ma na celu motywowanie uczniów do rozwijania pasji czytelniczych.
Jeśli jeszcze nie czytałeś Chłopców z Placów Broni lub zamiast sięgnąć do tekstu, skorzystałeś ze streszczenia, lepiej nie stawaj w szranki z kolegami i koleżankami z 5c i 5d :) Na tych, którzy nie udzielą odpowiedzi na przygotowane pytania, czekają srogie kary – możesz zostać zamknięty w budce Słowaka lub spędzisz wieczór w szklarni w Ogrodzie Botanicznym. A w najgorszym wypadku… Twoje imię zostanie wpisane do czarnej księgi samymi małymi literami. Lepiej szybko sięgnij po lekturę :)